1
úvodní a organizační info; motivace, stanovení cílů, příprava na VH 2 nákres, popis nástěnného obrazu, materiální didaktické prostředky 3 organizační formy, dialogické a monologické vyučovací metody 4 vybrané vyučovací metody zblízka 5 práce s učebnicí, hodnocení učebnic, práce s textem 6 kurikulární dokumenty 7 pracovní listy a didaktické testy 8 didaktické hry 9 hodnocení 10 legislativa ve škole 11 zamyšlení nad českým školstvím – autoevaluace školy, práce s nadanými/handicapovanými 12 zápočty 13
Cvičení z didaktiky biologie navazuje na přednášku Didaktika biologie.
Během cvičení si praktiky vyzkoušíte výuku biologie (každý student odučí 1 vyučovací hodinu). Pro svou vyučovací hodinu rozpracujete podrobnou přípravu, včetně časového plánu, zhodnotíte a vyberete, které učivo je vhodné pro výuku vybrané věkové kategorie žáků. Navrhnete modelový pracovní list a test pro vybrané téma. Získáte také základní návyky práce se školními dokumenty a budete znát základy školské legislativy a stávající kurikulární dokumenty. zhodnotíme postavení učitele v 21. století a význam učitelského povolání, online vzdělávání a distanční výuka - kompetence učitele pro distanční výuku jako doplňku pro prezenční výuku a vzdělávání žáků;