1. Pomůcky a chemikálie pro chemické experimenty: variace cenově dostupnějších nebo alternativních pomůcek vhodných pro školní experimenty
2. Příprava laboratorního pracovního listu tradiční formou vs badatelskou
3. Příprava experimentu vhodného pro domácí provedení
4. Chemické experimenty do učitelského portfolia: organická chemie a biochemie (vlastnosti uhlovodíků a jejich derivátů, pokusy s přírodními látkami)
Experiment patří ke stěžejním částem výuky přírodních věd. Jestliže nemá být výuka chemie pouze teoretická, je potřeba vědomě a efektivně zařazovat do výuky různé formy a provedení chemického experimentu: od virtuálního demonstračního po laboratorní žákovský experiment.
Učitel zařazuje do výuky experimenty, které zná a umí, proto je důležité, aby měl osobní zkušenost při provádění experimentu a jeho zadání. Výuka předmětu je realizována jako laboratorní cvičení, kdy studenti v rámci zadaných úkolů prokazují schopnost provádět samostatně vybrané chemické experimenty vhodné pro školní praxi.