1. Pomůcky a chemikálie pro chemické experimenty: variace cenově dostupnějších nebo alternativních pomůcek vhodných pro školn í experimenty
2. Příprava laboratorního pracovního listu tradiční formou vs badatelskou
3. Příprava experimentu vhodného pro domácí provedení
4. Chemické experimenty do učitelského portfolia: organická chemie a biochemie (vlastnosti uhlovodíků a jejich derivátů, pokusy s přírodními látkami)
Experiment patří ke stěžejním částem výuky přírodních věd. Jestliže nemá být výuka chemie pouze teoretická, je potřeba vědomě a efektivně zařazovat do výuky různé formy a provedení chemického experimentu: od virtuálního demonstračního po laboratorní žákovský experiment.
Učitel zařazuje do výuky experimenty, které zná a umí, proto je důležité, aby měl osobní zkušenost při provádění experimentu a jeho zadání. Výuka předmětu je realizována jako laboratorní cvičení, kdy studenti v rámci zadaných úkolů prokazují schopnost provádět samostatně vybrané chemické experimenty vhodné pro školní praxi.