Didaktika geologie je věnována především specifickým problémům výuky geologie. Studenti jsou seznámeni s aktuálními vzdělávacími trendy, didaktickými zásadami, s metodami a formami výuky vhodnými pro výuku geologie. Další část kurzu je věnována přípravě učitele na hodinu, tj. stanovení výukových cílů, výběru učiva, jeho didaktické transformaci a formám hodnocení. Poslední část výuky se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků a žáků s SVP, motivací žáků ke studiu a popularizací geologických věd jako celku.
Studenti v rámci kurzu:- prakticky zvládnou hlavn í výukové metody a organizační formy vhodné pro výuku geologie, respektive dílčí geologická témata,- reflektují moderní výukové trendy a naučí se je využívat v praxi, včetně Rámce digitálních kompetencí učitele,- charakterizují konstruktivistický přístup k výuce s ohledem na žákovo pojetí učiva, dokáží pracovat se zkušenostmi žáků a s miskonceptem,- sestaví modelovou přípravu učitele na vyučovací hodinu,- diskutují rozsah požadovaného učiva geologie,- seznámí se s různými formami hodnocení výuky a naučí se je používat v praxi,- navrhnou vhodné způsoby motivace ke studiu geologických věd.
Didaktika geologie je věnována především specifickým problémům výuky geologie. Studenti jsou seznámeni s aktuálními vzdělávacími trendy, didaktickými zásadami, s metodami a formami výuky vhodnými pro výuku geologie.
Další část kurzu je věnována přípravě učitele na hodinu, tj. stanovení výukových cílů, výběru učiva, jeho didaktické transformaci a formám hodnocení. Poslední část výuky se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků a žáků s SVP, motivací žáků ke studiu a popularizací geologických věd jako celku.