Obsahové zaměření jednotlivých přednášek a seminářů je následující:
Žáci provedou didaktickou analýzu vybraných fyzickogeografických, environmentálních a regionálních témat, připraví a realizují jejich výuku.
Žáci si procvičí metody a techniky kritického čtení odborných geografických textů s porozuměním a specifika psaní odborných esejů, vč. kriteriálního hodnocení.
Žáci se naučí hodnotit mapové dovednosti a vybrané dovednosti spojené s terénní výukou geografie v městské krajině.
Žáci si procvičí metody výuky s ICT, konkrétně s volně dostupnými GIS, s GPS, internetovými aplikacemi a s interaktivními elektronickými učebnice a interaktivní tabulí.
Žáci vyvinou kritéria hodnocení učebnic zeměpisu a posoudí aktuálně dostupné učebnice.
Žáci sestaví didaktický test a vyhodnotí jeho účinnost na základě jednoduché pilotáže.
Žáci dokáží posoudit výhody a nevýhody současného modelu maturitní zkoušky ze zeměpisu.
Hlavním c ílem didaktiky geografie II je rozvinout způsobilost vyučovat zeměpisu na základních a středních školách získanou v kurzu didaktiky I. Výuka je koncipována interaktivně, tzn., že studenti modelují problematiku na vlastní činnosti a následně ji reflektují z pohledu pedagoga.