1. Přínosy a rizika zapojování veřejnosti. Varianty rozhodování a jejich důsledky.
2. Základní principy úspěšné komunikace, interpretace sdělení, zpětná vazba.
3. Sebehodnocení komunikačních dovedností.
4. Jak pracovat s různými komunikačními typy (vč. testu).
5. Komunikačními triky a bariéry, asertivní a další typy jednání.
6. Úspěšné vyjednávání, rozhovory, předcházení a řešení konfliktů, win-win řešení.
7. Neverbální komunikace - řeč těla. Jak eliminovat komunikační zlozvyky.
8. Jak zpracovat úspěšný projekt pro práci s veřejností, týmová práce.
9. Analýza stakeholderů - kdo je stakeholderem, jak společně definovat problém, motivovat ke spolupráci, jak dosáhnout dohody.
10. Zpracování a realizace Komunikační strategie, budování a udržování partnerství.
11. Moderní techniky a postupy zapojování veřejnosti, aktivizace lidí.
12. Logický rámec řízení projektů - LogFrame
13. Facilitace jako nový způsob vedení diskuse, kulaté stoly a veřejná setkání.
14. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit (praktický nácvik).
15. Příklady dobré praxe. Bloky obsahují teoretickou a praktickou část, ukázky a nácvik příslušných dovedností, testy.
Effective nature conservation / environmental management cannot work without the support of the general public, such as landowners, local government representatives, entrepreneurs, members of various interest groups - hunters, fishermen, sportsmen, tourists and others, protected area visitors and citizens of different ages and interests in general.
The course introduces students to the principles of effective communication, how to achieve goals for individuals and groups of different interests, how to engage, how to prevent conflicts etc. Students will learn modern techniques of working with the public, motivating people for nature conservation and environmental care.
The exercises include tests “What type of communication are you?”, Self-assessment of communication skills, examples of good practice of public involvement and excursions to a territory where a specific protectionist problem with the public is addressed.