Možnosti výuky na tradičních školách (školkách), školských zařízeních pro zájmové a další vzdělávání, (ekologických) vzdělávacích centrech a různě specializovaných školách (školkách) v oboru ochrany životního prostředí
Základy efektivní komunikace v ochraně životního prostředí
Práce se žáky a studenty předškolního, školního a středoškolského věku
Příklady aktivit a výukových materiálů - včetně rozhodování o rozsahu odborného obsahu
Psychologie - environmentální žal vs. naděje, motivace a participace
Testování znalostí a dovedností žáků a studentů
Předmětové (a jiné) soutěže v oborech příbuzných ochraně životního prostředí
Média - sociální sítě a weby, hry, filmy (pohádky), popularizační knihy a komiksy, časopisy a články - vizuální a/nebo slohová forma, slovník, délka a další aspekty efektivní komunikace
Překryv s environmentálním vzděláváním a osvětou širší veřejnosti (zejména rodiče)
Konflikt s ekonomickými, demograficko-geografickými a geopolitickými aspekty současného světa
Cílem kurzu je uvedení do problematiky environmentálního vzdělávání ve smyslu hledání kompromisu nebo konsensu v míře znalostí, které v rámci vzdělávacích osnov vyžadujeme po žácích a studentech předškolního,
školního a středoškolského věku, hodnot a způsobů myšlení, které v nich evokujeme naším přístupem k výuce, emocí vyvolaných v rámci environmentálního vzdělávání, které by měly ideálně vést k motivaci a participaci v ochraně životního prostředí, a to vše s přihlédnutím na překážky lidské psychiky a komunikace.
Kurz je strukturovaný do diskuzí s odborníky na environmentální vzdělávání a komunikaci a jeho potenciální platformy zaměřené zejména na prostředí střední Evropy.
Absolvování kurzu je vhodné pro zájemce o studium tzv. pedagogického minima zaměřeného na biologii, studenty zvažující kariéru ve vzd ělávacích centrech a neziskových organizacích, zpravodajských službách, pracovištích ekologické výchovy v systému státní správy a další.