Sylabus předmětu:
• Didaktika chemie jako studijní a vědecký obor
• Teorie výuky chemie jako obor vědecké přípravy (1972-1994)
• Vzdělávání v chemii a Didaktika chemie jako obor doktorského studia (2003-2022)
• Didaktika chemie jako vědecký obor – struktura oboru a úrovně chemického vzdělávání
• Témata řešená v oboru Didaktika chemie u nás a v zahraničí (2000-2022)
• Zdroje informací pro zpracování tématu doktorské práce
• Podpora v rámci oborově didaktického výzkumu – granty a projekty
• Spoluprácev rámci oborově didaktického výzkumu – semináře, konference aj.
Předmět z oblasti didaktiky chemie seznamuje studenty se současnými trendy výzkumných zaměření v tomto oboru. Obsah předmětu je zaměřen na vývoj trendů didaktiky chemie, na výsledky oborov ě didaktického výzkumu a jejich aplikace v pedagogické praxi na všech úrovních školských systémů.
Zvláštní pozornost je věnována komparaci pojetí a struktury oblastí výzkumu v didaktice chemie u nás a v zahraničí, a to jak v sousedních zemích, tak v zemích s bohatou oborově didaktickou tradicí. Zaměřuje se také na otázky koncepční a metodologické v oblasti oborově didaktického výzkumu ve vztahu k oborovému poznání a jeho didaktické transformaci, na studium kognitivních procesů žáků a učitelových didaktických znalostí obsahu.
Důraz je kladen i na zdroje informací, podporu a spolupráci v rámci oborově didaktického výzkumu, které jsou nezbytné pro úspěšné zpracování tématu doktorské práce.