Kanoe:
- seznámení se sportem a bezpečností při jeho provozování
- z áklady kanoistiky (jak držet pádlo, jak sedět v kanoi - stabilita,...)
- stojatá voda: nácvik základního záběru, kontrazáběru, přitahování, odtahování, otáčení lodě, zastavení na místě, stranový posun
- tekoucí voda: základní zásady jízdy na tekoucí vodě
- výlet
Plavání:
Plavání je po stránce biologické jednou z nejúčinnějších pohybových aktivit s velkým zdravotním významem.
V prvním ročníku na začátku semestru probíhají plavecké testy na 100m VZ, podle kterého jsou studenti rozděleni na dvě skupiny plavecké výuky. 1. ZÁKLADNÍ PLAVÁNÍ - zahrnuje studenty, slabé plavce, kteří nesplní limit do 3 minut na 100m VZ , případně neplavce. Studenti absolvují výuku 2x týdně po 45 minutách. Cílem výuky je odstranění strachu z vody a získání dokonalé adaptace na vodní prostředí. Hlavním záměrem výuky je zvládnutí základních plaveckých dovedností, jako je potápění, dýchání, splývání, orientace ve vodě, pády z okraje bazénu apod. V této skupině by se měli studenti naučit alespoň jeden plavecký způsob a bezpečně se pohybovat ve vodním prostředí. Dalším cílem je získat studenty pro pokračování plavecké činnosti v životě.
Softbal:
Naučit základy házení,chytání a pálení.
Zvládnout jednoduchá pravidla.
Pokročilejší studenty zapojit do turnajů DD a RD.
V průpravné části zlepšit pohybové vlastnosti / běh,odraz,sílu atd./.
REKO-CVIČENÍ
REgenerační a KOndiční zdravotní cvičení je zaměřeno na:
* relaxační cvičení
** dýchání - dýchat umíme všichni, ale málokdo z nás dýchá správně
*** cvičení s elastickým lanem
**** cvičení zaměřené na zdokonalování osobnosti pohybem
(Feldenkraisova metoda)