1. Rámce pro utváření vlastního pojetí výuky a výukového stylu učitele: koncepce výuky, současné pojetí kurikula, předchozí zkušenost s výukou, podmínky ve výuce.
2. Cíle výuky a jejich vazba na další momenty výuky. Formulace cílů a jejich realizace ve výuce. Možnosti participace žáků na zacílení výuky..
3. Základní otázky vzdělávacích obsahů ve výuce: výběr a možnosti uspořádání učiva, základní východiska pro didaktickou analýza učiva. Koncept didaktické znalosti obsahu.
4. Základní přehled o možnostech individualizace ve výuce: principy, technologie individualizace, typy individualizace, individualizační systémy. Inkluzivní strategie ve školním prostředí.
5. Volba forem výuky. Specifika forem výuky z hlediska uspořádání sociálních vztahů: kooperativní a kompetitivní formy výuky. Formy výuky z hlediska časového a prostorového.
6. Volba metod výuky. Užívání metod reproduktivních a produktivních.
7. Základy třídního managementu: řízení učebních činností a chování žáků. Základní přístupy ke zvládání rušivého chování studentů. Kázeň ve vyučování.
8. Hodnocení ve výuce: funkce hodnocení, aktéři hodnocení, typy hodnocení: učitelské hodnocení, žákovské hodnocení. Vztah hodnocení ve výuce a školní evaluace.
9. Specifika výuky dospělých.
10. Aktuální témata vztahující se k výuce.
Studijní předmět je zaměřen na utváření vlastního pojetí výuky u budoucích učitelů na základě současného didaktického vědění. Je zaměřen na to, aby studenti pochopili vyučovací činnost jako vytváření příležitostí pro učení žáka a na základě tohoto porozumění formovali své kompetence vztahující se k výuce.
Těžištěm tohoto předmětu je tedy porozumění základním aspektům výuky v podstatných souvislostech cílů – vzdělávacích obsahů – zprostředkování učiva a sociálních vztahů Předmět vytváří podmínky pro zformování komplexu základních dovedností vytvářet výukové plány, výuku realizovat a hodnotit. Pozornost je věnována i formování reflektivních schopností vztahujících se k těmto činnostem.