1. Rámce pro utváření vlastního pojetí výuky a výukového stylu učitele: koncepce výuky, současné pojetí kurikula, předchozí zkušenost s výukou, podmínky ve výuce.
2. Cíle výuky a jejich vazba na další momenty výuky. Formulace cílů a jejich realizace ve výuce. Možnosti participace žáků na zacílení výuky..
3. Základní otázky vzdělávacích obsahů ve výuce: výběr a možnosti uspořádání učiva, základní východiska pro didaktickou analýza učiva. Koncept didaktické znalosti obsahu.
4. Základní přehled o možnostech individualizace ve výuce: principy, technologie individualizace, typy individualizace, individualizační systémy. Inkluzivní strategie ve školním prostředí.
5. Volba forem výuky. Specifika forem výuky z hlediska uspořádání sociálních vztahů: kooperativní a kompetitivní formy výuky. Formy výuky z hlediska časového a prostorového.
6. Volba metod výuky. Užívání metod reproduktivních a produktivních.
7. Základy třídního managementu: řízení učebních činností a chování žáků. Základní přístupy ke zvládání rušivého chování studentů. Kázeň ve vyučování.
8. Hodnocení ve výuce: funkce hodnocení, aktéři hodnocení, typy hodnocení: učitelské hodnocení, žákovské hodnocení. Vztah hodnocení ve výuce a školní evaluace.
9. Specifika výuky dospělých.
10. Aktuální témata vztahující se k výuce.
The aims of the course are focused on understandig of educational school environmet, especially curriculum and instruction issues. On the basis of the understanding the complex of teacher key competences and skills is being formed.
The concentration on quite a new cometences like cooperation among teacher in preparing school curricula is done.