Cílem je rozvoj sociálně psychologických profesních dovedností učitele a s nimi souvisejících dovedností didaktických a diagnostických:
Sociální dovednosti učitele a motivace pro efektivní výkon profese
Sociální percepce, poznávání druhých, vytváření příznivého klimatu práce skupiny, porozumění vlivu učitele na žáky a vlivu žáků na učitele
Sociální komunikace, sebereflexe, aktualizace komunikačních dovedností, jednocestná komunikace, podmínky usnadňující předávání informací
Neverbální komunikace, jak umíme mluvit beze slov, emoce a jejich role v komunikaci, porozumění neverbálním projevům jedince
Obousměrná komunikace – zpětná vazba, jak efektivně formulovat informaci o sobě a za sebe, nácvik zpětné vazby, umění pochválit, otevřené vyjadřování pozitivních i negativních prožitků
Aktivní naslouchání a jeho nácvik, empatie k jednotlivci i k celé skupině (školní třídě), respektování a tolerování odlišného pohledu na projevy interakcí, autenticita projevů učitele ve vztahu k žákům, užití popisného jazyka namísto hodnocení a zobecňování, akceptování osobnosti žáků
Sociální interakce ve skupině, význam pravidel při práci skupiny, kooperace a kompetice, techniky pro podněcování interakce a kooperace ve skupině, asertivní jednání a jeho nácvik, podporování sebekontroly žáků, vedení ke spolupráci, rozvíjení odpovědnosti žáků, rozvíjení sebedůvěry žáka a sebejistého vystupování
Konflikty a jejich zvládání, porozumění průběhu konfliktu, styly chování v interpersonálním konfliktu
Zvládání zátěžových situací ve skupině, strategie zvládání stresu, projevy zátěže ve skupině a relaxační aktivity
Social psychological training - social skills of teachers and pupils in schools and possibilities of their development. The training includes activities that support particular sub skills for ef-fective coping with teacher's role and development of teachers' professional competencies.
Social skills relate to self-realization, self-reflection and cognition of others, communication in school (teacher - pupil, teacher - parents, teacher - teacher), conflicts in school and coping with them and last but not least to aspects of psychological health in social interactions within school and to the training of basic relaxation exercise.