1) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - systém péče o tyto žáky v oblasti školství a jeho současné změny (od
1.9.2016).
2) Pedagogická diagnostika, metody pedagogické diagnostiky.
3) Specifické poruchy učení - diagnostika, způsoby nápravy, práce ve výuce
4) Specifické poruchy chování – diagnostika, výchovná doporučení, práce ve výuce: syndrom ADHD, ADD.
5) Poruchy autistického spektra, narušená komunikační schopnost a vady řeči: dagnostika, výchovná doporučení, práce ve výuce.
6) Tělesné, zrakové a sluchové postižení, kombinované vady: diagnostika, výchovná doporučení, pomůcky.
7) Mimořádně nadaný žák – diagnostika, výchovná doporučení, práce ve výuce
8) Žák s odlišným mateřským jazykem, vzdělávání žáků - cizinců, práce ve výuce
9) Pedagogická intervence v oblasti rizikového chování dětí a mládeže – primární, sekundární a terciární prevence. Minimální preventivní program. Poruchy chování u dětí a mládeže.
10) Pedagogická analýza sociálních vztahů ve tříd ě. Agresivita a šikana u dětí a mládeže, diagnostika, úloha pedagoga při práci se šikanou.
11) Děti ohrožené prostředím – syndrom CAN, diagnostika, preventivní a výchovná opatření, role učitele. Systém pomáhajících institucí, problematika sociální opory, sociálně právní ochrana dítěte.
12) Aktuální otázky pedagogické diagnostiky a intervence.
The course is structured for the topics concerning behavioural problems in the schoool and educational environment, learning dissabilities nad educational approach to them, social education issues (teaching as a supportive aktivity) and educational diagnosis.