Navržená náplň jednotlivých seminářů je pouze orientační a bude uzpůsobena potřebám zapsaných studentů.
Semináře je možné rozdělit na dva základní okruhy:I) Semináře pro podporu zpracovávání diplomové práce
Úvod do semináře – představení formy semináře, požadavků k zápočtu, seznámení se specifickými představami zapsaných studentů o podobě a obsahu semináře; představení a diskuze oficiálních požadavků a doporučení pro psaní diplomových prací a podoby posudků oponentů a vedoucích práce, seznámení studentů s nejčastějšími formálními nedostatky závěrečných prací.Jak na úvod diplomové práce – zdůvodnění volby zkoumaného tématu a zaměření na konkrétní výzkumný problém, srozumitelnost a úplnost výzkumných cílů, otázek (a hypotéz) diplomové práce a jejich formulací.
Jak na teoretickou část diplomové práce – stanovení klíčových pojmů a konceptů a struktury práce, efektivní vyhledávání klíčových/relevantních zdrojů, doporučený obsah a struktura teoretické části, možnosti usnadnění citování v diplomové práci (seznámení s citačními manažery).
Jak na metodiku diplomové práce – možné metodologické přístupy a jejich zásadní rozdíly, méně tradiční výzkumné metody využívané ve výzkumech geografického vzdělávání a příbuzných disciplín, tvorba výzkumného designu a jeho soulad se stanovenými cíli a otázkami.
Jak na prezentaci výsledků a jejich diskusi – nej častější nedostatky diplomových prací při zpracovávání dat a jejich prezentaci, doporučení pro kvalitní diskusi získaných poznatků a limitů realizovaného výzkumu.
II) Semináře věnované studentským prezentacím pokroku při zpracovávání diplomové práce
Počet seminářů bude odvozen od počtu studentů zapsaných na předmět v daném akademickém roce. Předpokládaný počet seminářů je tři. Tyto semináře budou uskutečněny až po dokončení prvního okruhu seminářů, aby studenti mohli v rámci svých prezentací využít nabyté znalosti, dovednosti a zkušenosti.
Struktura seminářů: 5–7 minut dlouhá prezentace rozpracovanosti diplomové práce, diskuse k dané prezentaci.
The aim of the seminar is to provide a systematic support to students in the geography teaching fields of study throughout their elaboration of the diploma thesis. During the seminar, the attention will be paid to important and often problematic aspects of students' diploma theses.
Emphasis will be placed on an active and independent work of students during the lessons. The final lessons of the seminar will be devoted to students' presentations of their progress on the diploma thesis, and the evaluation and discussion of their presentations.