Cílem předmětu je seznámit studenty s obecným konceptem geoinformatiky a posílit jejich schopnost začlenit problematiku vyučovanou v předmětech magisterského studia geoinformatiky do jednotného rámce.
Koncept geoinformatiky z hlediska poskytování a potřeby geografických dat a informací.
Jeho historický vývoj.
Druhy produktů (jako jsou obrazy z leteckých a družicových nosičů, tištěné mapy, digitální prostorová data a jejich kombinace), a služeb založených na geografických datech.
Prodiskutování několika příkladů z aplikační oblasti geoinformačních produktů a služeb.
Přehled podpůrných technologií a součásti geoinformatiky: pořizování dat, jejich zarámování v prostoru, práce s daty včetně uspořádání, využití počítačů pro analýzu dat, presentace výsledků hlavně v grafické podobě (vizualizace dat).
Přehled institucionálních otázek.
Integrace produkce geoprostorových dat.
Infrastruktura a procesy poskytování těchto produktů a služeb Probrání praktických příkladů. Panelová diskuze o konceptu geoinformatiky.