1. Umělé bytosti pro výcvik • Determinismus a vysvětlitelnost • Vojenská domény VS ostatní domény • Nastavení VBS Control Editor
2. Stavební bloky behaviorálních stromů I • Základní řídící uzly • Základní listové uzly • Skriptování listových uzlů • Zprávy • Definice modulu
3. Individuální chování I • Neautonomní: pohyb, střelba, nastup do vozidla, vystup z vozidla
4. Stavební bloky behaviorálních stromů II • Pokročilé řídicí uzly • Podstromy • Senzory • Vzkazy
5. Skupinové chování a emulace struktury velení • neautonomní chování týmu: Pohyb v řadě
6. Integrační praxe • Návrh API, návrh architektury • Znovupoužitelné stromy VS Jednoúčelové stromy
7. Stavební bloky behaviorálních stromů III • Asynchronní dotazy • Plánování trasy • Systém krytů
8. Individuální chování II • Autonomní: obsazení, rychlý pohyb, bezpečný pohyb • Reakční stromy
9. Skupinové chování II • Neautonomní chování družstva: Pohyb v řadě • Autonomní chování týmu: rychlé obsazení, bezpečné obsazení • Systém krytů na úrovni skupiny
10. Agregace informací a taktická analýza na vyšší úrovni • Neautonomní chování čety • Senzory čety
11. Integrační praxe II • Cvičení
Předmět navazuje na Umělé bytosti (NAIL068), s cílem rozšířit studentovy znalosti ohledně návrhu komplexního, skupinového, ovládatelného, uvěřitelného a strukturovaného chování agentů. Také představuje pokročilé funkcionality behavior stromů a poskytuje dobré praktiky jejich návrhu.
Předmět apeluje na praktickou část, většina návrhových cvičení je provozov ána v prostředí armádní simulace, které má vysoké standardy na stabilitu a funkčnost chování umělých agentů.