Přístupy k učení a výuce: behaviorismus, transfer znalostí, učení objevováním, konstruktivistický přístup.
Konstruktivismus - móda či užitečné paradigma? Role prekonceptů v učení, typické prekoncepty v oblasti fyziky. Konstruktivismus radikální a sociální, vývoj konstruktivistického přístupu.
Rozvoj poznávacích schopností žáků, snahy o urychlení kognitivního rozvoje.
Výuka vycházející z kontextu.
Jazyk a typy komunikace v přírodovědném vzdělávání, role vzájemné diskuse studentů.
Praktické experimenty, laboratorní práce a projekty - vývoj názorů na jejich místo a efektivitu.
Technologie (zejména ICT) ve výuce fyziky.
Postoje žáků a studentů k fyzice (jako k oboru a ke školnímu předmětu), otázky motivace.
Proč učit fyziku. (Různé odpovědi, jejich kritika a co z toho plyne.)
Role učitelů v rozvoji fyzikálního vzdělávání.
Výběrový seminář seznamující s některými teoretickými přístupy a výsledky výzkumů v oblasti fyzikálního a přírodovědného vzdělávání a souvisejíc ícmi snahami a trendy ve vzdělávací praxi (zejména v anglosaských zemích).
Určeno pro posluchače vyšších ročníků studia učitelství fyziky a doktorského studia v oboru Obecné otázky fyziky.