Kurz „Didaktika uživatelského software“ sleduje dva cíle: 1.) Připravit studenty na složité situace, do kterých se mohou během učitelské praxe v rámci informatiky dostat, ale na které je možné se připravit. 2.) Připravit studenty na výuku uživatelského software jak po stránce znalostí a metodiky, tak i prakticky.
Mezi jednotlivé výukové situace patří například:
- Základní právní kontext pro učitele informatiky. Za co je učitel zodpovědný, jaké aplikace není vhodné používat vzhledem k věku žáků. Je učitel zodpovědný za kyberšikanu, kterou provedl jeho student v hodině?
- Problém komercializace. Jak učitel může ovlivnit, jaké programy studenti později budou nakupovat.
- Základní etický kontext pro učitele informatiky. Jaké návyky je dobré u studentů podporovat? (např. nelegální stahování hudby do domácích úkolů)
- Jak u studentů podporovat kreativitu ve výuce informatiky. Jak je u čit, že informatika není jen o ovládání softwaru.
- Mezinárodní kontext výuky informatiky. Jak se inspirovat v zahraničí
Praktická příprava studentů na výuku uživatelského softwaru. (s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci)
- Budoucí učitelé se musí vyrovnat s velmi rozdílnou úrovní motivace i vědomostí studentů, nezahltit studenty množství technických detailů a přitom je naučit efektivně použít počítače k celé řadě úkolů. Cílem je připravit studenty na výuku uživatelského software jak po stránce znalostí a metodiky, tak i prakticky.
One part of education of informatics on secodary school is a teaching of application software. This is loaded with many traps for a teacher.
He/she has to deal with different level of both motivation and knowledge of students, he must to select the appropriate volume of technical details and needs to teach students how to effectively use computer for a lot of different tasks. Topic of the seminary is to prepare students for teaching of application software both with knowledges and practically.