První praxe je zaměřena zejména na hospitace ve výuce fakultního učitele či dalších vyučujících na škole. To v sobě zahrnuje následující:
- absolvování úvodního semináře zaměřen ého mimo jiné na možnosti pozorování výuky a seznámení se s pozorovacími záznamovými archy
- praxi u fakultního učitele, kde student hospituje v jeho hodinách, případně i hodinách dalších vyučujících na škole, vede záznamy o hospitacích a provádí asistenční činnosti, např. kontrolu domácích event. jiných písemných úkolů žáků, pomoc při přípravě fyzikálních experimentů event. při jejich provádění ve třídě, přípravu pomůcek na laboratorní práce apod.
- 2 až 3 samostatné výstupy s následným rozborem a reflexí činnosti studenta
- absolvování závěrečného semináře včetně diskuze týkající se průběhu praxe
Průběžná úvodní pedagogická praxe, při níž student tráví v průběhu semestru jeden den v týdnu na střední nebo základní škole pod dohledem fakultního učitele. Hospituje v hodinách fakultního učitele fyziky, asistuje při jeho výuce a absolvuje 2 až 3 samostatné výstupy s následným rozborem. Praxe je zařazena do letního semestru.
Pedagogickou praxi vhodně doplňuje předmět Psychologická a pedagogická reflexe pedagogické praxe.
Pedagogick á praxe se realizuje na základních a středních školách na základě vzájemné dohody a možností školy.
Přednostně jsou využívány fakultní školy MFF UK.