Pedagogická praxe, při níž posluchač hospituje v hodinách fakultního učitele, asistuje při jeho výuce a absolvuje pod jeho vedením 22 samostatn ých výstupů s následným rozborem. Doporučujeme praxi rozložit do dvou souvislých bloků (např. 2 x 2 týdny, 10+12 výstupů) v časovém odstupu - v rámci jednoho či dvou semestrů, na dvou různých středních školách. Praxi lze se souhlasem fakultního učitele rozložit i do delšího časového období (docházet na praxi jen v některých dnech v týdnu po delší období).
Důraz je kladen na komplexnost přístupu k výuce s využíváním teoretických i praktických poznatků, získaných v rámci pedagogicko-psychologických i didaktických disciplín, jakož i praktických zkušeností z předcházejících praxí, příp. z vedení fyzikálních kroužků, apod.
Mezi asistenční činnosti posluchače patří např. navrhování písemných zkoušek včetně nestandardizovaných testů, oprava písemných zkoušek včetně návrhu klasifikace, pomoc při přípravě laboratorních prací (pomůcky, postupy, vyhodnocování záznamů) event. asistence při praktiku, kontrola domácích event. jiných písemných úkolů studentů, pomoc při přípravě fyzikálních experimentů event. při jejich provádění ve třídě, apod.