Dotazník, anketa, rozhovor, sociometrické techniky, techniky zjišťování výsledků u čení, didaktické testy, obsahová analýza dokumentů a výsledků činností, posuzovací stupnice, sémantický diferenciál, Q-metodologie, projektivní techniky.
Úvod do kvalitativních empirických metod, Zakotvená teorie, ohniskové skupiny (marketing, drogy), etnografické metody, případové studie.
Úvod do statistických metod zpracování dat, vícerozměrné průzkumné techniky, clusterová a faktorová analýza, teorie testování hypotéz.
Seminář je koncipován jako úvod do empirických metod humanitních oborů s důrazem na pedagogiku, obecnou didaktiku i didaktiky oborové a navazuje na
Úvod do empirické metodologie pedagogiky a didaktiky. Seminář je určen pro všechny zájemce, zvláště vhodný je pro studenty vyšších ročníků učitelství a doktorandy, kteří by chtěli realizovat vlastní empirický výzkum v rámci diplomové, příp. doktorské práce. V rámci semináře budou řešeny i konkrétní problémy spojené s vlastním výzkumem studentů.