Stínování: lokální modely odrazu světla, fyzikálně založené modely, konstantní a spojité stínování
Rekurzivní sledování paprsku (Ray-tracing): vrhání paprsku, princip rekurzivního sledování paprsku, výpočet průsečíků s objekty ve scéně
Vyhlazování (anti-aliasing) a vzorkován í: princip vyhlazování, jednotlivé vzorkovací metody, adaptivní zjemňování a jeho kriteria
Textury: 2D a 3D textury, procedurální textury, náhodné textury, konstrukce šumové funkce
Distribuované sledování paprsku (Monte-Carlo): princip, použití pro výpočet měkkých stínů, neostrých odrazů, apod.
Urychlování výpočtu průsečíků: obalová tělesa, obalové hierarchie, prostorové adresáře, urychlovací stromy
Teorie realistického renderingu: základy fotometrie, zobrazovací rovnice, řešení metodami Monte-Carlo (vzorkování podle důležitosti, náhodné procházky, Ruská ruleta, kombinované odhady..)
Praktické metody M-C renderingu: Path-tracing, obousměrný path-tracing, Photon-mapping, ..
Přednáška se věnuje fotorealistické syntéze obrazu: lokální modely odrazu světla, stínování, rekurzivní sledování paprsku (Ray-tracing) včetně vylepšených a urychlených variant, textury, anti-aliasing a vzorkování, Monte-Carlo rendering, zobrazovací rovnice a její řešení (Path-tracing, Photon mapping). Přednáška je doplněna cvičeními v počítačové laboratoři.
Cvičení se věnují praktickým aspektům předmětu a zadání průběžných zápočtových úkolů.