Sylabus kurzu
* Stručný pohled do historie animace - mainstream.
* Animace mimo hlavní proud - indie scéna a umělecká tvorba.
* Úvod do animačních technik.
* Nástin problematiky produkční pipeline. Rozdíly pipeline dle povahy projetku.
* Základní animační principy (timing and spacing). Stručné seznámení s 12 principy animace a jejich historickým kontextem.
* Historický a technologický pohled na 3D CGI animaci, aneb. loutky na drogách.
* Základní seznámení s 3D editorem (Maya) a 3D n ástroji.
* Problematika rigu a práce s rigem. Posing 3D postavy
* Úvod do kompozice záběru, svícení a renderu scény.
Sylabus semináře (cvičení)
* Výroba a presentace storyboardu
* Bouncing ball (hand drawn 2D)
* Bouncing ball (2D keyframed)
* Posing postavy (3D)
* Svícení a render scény (3D)
Kurz seznámí studenty se základní terminologií, principy a pipeline při produkci animovaných děl. Rámcově se bude věnovat celkovému postupu a jednotlivým výrobním fázím od prvotního námětu po finální realizaci. V rámci kurzu budou osvětleny základní animační principy. Důraz bude kladen na pochopení podstaty a povahy tohoto druhu kreativní
činnosti. Kurz se rovněž zaměří na softwarová řešení a požadavky z perspektivy koncového uživatele, tj. animátora, tvůrce, umělce, výtvarníka atp. V průběhu kurzu si studenti na sérii cvičení prakticky vyzkouší přípravu krátké animace a několik principů.