- Typový systém Haskellu, typové třídy, Hindley-Milnerův systém, Systém Fc
- Monády, State, Monádové transformery
- Přehled vnitřního fungování Haskellových programů v GHC: Core, STG, thunky, WHNF, seq, kompilace, modularizace
- Cabal
- Standardní knihovna pro IO
- Standardní typové třídy
- Standardní kontejnery, Text a ByteString
- Spojení s UNIXem, optparse
- Parsovací kombinátory, parsec
- Pretty printing
- Paralelizace, STM, paralelní frameworky
- Serverové aplikace -- Scotty, Yesod, Servant
- Lens-ová knihovna, Prism, Iso, Traversal
- Přehled některých líných datových struktur: Finger-konstrukce, lazy fronty, ...
- Jednoduchý grafický výstup: Gloss, JuicyPixels
- Testování: HSpec, Quickcheck, Criterion
Programování v Haskellu zaměřené na řešení praktických problémů -- run-time systém, standardní knihovna, užitečné nástroje.