1. Homogenní versus heterogenní skupiny (klady a úskalí), heterogennost vzhledem k (matematickým i jiným) schopnostem žáků, rozvíjející aktivity, co lze rozvíjet a za jakých podmínek.
2. Různé typy spolupráce uvnitř skupiny, aktivity čistě kooperativní, kooperativně kompetitivní a podmínky pro volbu úloh.
3. Výběr úloh pro skupinovou práci v jednotlivých ročnících (věkových skupinách), práce s učebnic í, sbírkami, diskuse.
4. Práce skupin a projekty.
5. Práce skupin a diagnostické a terapeutické aktivity.
6. Aktivity jako úvod k novému tématu, pozitiva a úskalí skupinové práce.
7. Specifika skupinové práce v matematice, role analýzy, role prezentace výsledků, hodnocení práce.
Kriteria pro výběr úloh vhodných pro práci ve skupině, hodnocení práce ve skupině, typy kooperace v skupině v závislosti na charakteru úkolu a na složení skupiny.