Obsah má charakter experimentální činnosti na 1. stupni ZŠ a je zaměřen na rozvoj a diagnostiku matematických (a obecně intelektuálních) znalostí a schopností žáků. Rozvoj různých jazyků aritmetiky (ikonické, piktografické, znakové); sémantická ukotvení aditivních operací (stav +(-) stav, adresa +(-) operátor, ...); číselná osa jako prostředí řešení dynamických úloh; sémantická ukotvení multiplikativních operací.
Konkrétní témata a prostředí, ve kterých se bude pracovat, budou postupně stanovována na prvním a dalších seminářích. Studenti budou seznamování s výzkumem probíhajícím na katedře KMDM.
Práce v semináři bude zaměřena na realizaci matematického kroužku, když výuka přejde z onlinového způsobu výuky do offlinového.
Offlinový způsob: Studenti volí rúzné metody, jak si z kroužku přinést, co nejvíce dat ke zpracování. Bude následovat didaktická analýza studentova vedení kroužku a zamýšlení se nad náplní dalšího kroužku.
Onlinový způsob: Analýza videonahrávek nejen z kroužků, ale z vyučovacích hodin matematiky, analýza žákovských řešení úloh - práce s chybou, práce s cíly u jednotlivých úloh.