V případě offline výuky: : Způsoby kognitivní i sociální motivace žáka; edukační strategie učitele; interakční strategie učitele; vedení třídní diskuse, jak povzbudit vzájemnou komunikaci žáků; rozvoj schopnosti žáků pro týmovou spolupráci. Práce je úzce vázána na školní praxi. Každý student připraví scénáře hodin pro zájmový matematický kroužek, který realizuje, společně s kolegy hodinu eviduje.
V případě online výuky: Hlubší porozumění teorie v didaktice matematiky evidovaných na žákovských řešení a videoukázkách
Kurz je zaměřen na získávání a obohacování vlastních pedagogických zkušeností studenta přímou prací se žáky 1. až 6. ročníku v rámci matematického kroužku. K tomu dochází v případě offline výuky.
Studenti do tohoto semináře přináší žákovská řešení, videoukázky, sepsané příběhy z kroužků. Tyto materiály jsou podrobeny kvalitativní analýze myšlenkových procesů žáků.
Evidované jevy jsou propojeny na problematiku didaktiky matematiky, jde o propojování praxe s teorií. V případě onlinové výuky se budou studenti zabývat žákovskými řešeními, videoukázkami, které nejen poskytne vyučující, ale i vyledají sami studenti a doporučí je k analýze či reflexi.