1. Vysvětlení pojmu informatické myšlení.2.
Postavení učiva informatiky v kurikulu 1. stupně ZŠ v ČR a v zahraničí.3. Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení bez použití počítačů (typu CSUnplugged).4.
Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení s použitím robotických souprav a programovatelných hraček.5. Hlavní principy logovské kultury a její představitelé.6.
Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení s použitím softwarových aplikací.7. Analýza vybraných učebnic pro rozvoj informatického myšlení žáků 1. stupně ZŠ.8.
Dostupné zdroje pro učitele zaměřené na utváření a rozvoj informatického myšlení žáků.9. Rizika používání digitálních technologií ve vývoji dětí mladšího školního věku.
Posláním předmětu „Digitální technologie v primárním vzdělávání“ je vysvětlit edukační význam konceptu informatického myšlení, upozornit na aktuální potřebu utvářet a rozvíjet informatické myšlení žáků 1. stupně ZŠ a seznámit budoucí učitele 1. st. ZŠ s vybranými metodickými přístupy jak s použitím robotických souprav, programovatelných hraček či počítačových aplikací, tak i bez použití počítačů.
Pozornost bude věnována především didaktickým otázkám rozvoje algoritmického myšlení žáků v kontextu s rozvojem čtenářské gramotnosti a dovednostem rozložit problém na dílčí podproblémy. Inspirací pro metodické přístupy k rozvoji informatického myšlení žáků 1. stupně ZŠ budou práce S.
Paperta, I. Kalaše, M.
Resnicka, M. Tomscányiové, A.
Semenova a dalších p ředstavitelů tzv. logovské kultury. Pozornost bude věnována i některým rizikům používání digitálních technologií ve vývoji dětí mladšího školního věku.