Seminář se zaměřuje na následující témata:Skupinová reflexeKomplexní pedagogické a výukové situaceKompetence k řešení autentických situací ve výuce
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. V semináři budou studenti moci reflektovat svoje přístupy a porovnávat je s teoretickými východisky pod vedením vysokoškolského učitele.
Kurz bude zaměřen na reflexi problémových situací, které studenti zažívají během souvislé pedagogické praxe II. V centru pozornosti budou zejména strategie řešení kázně a řízení třídy, práce s pravidly atd. Budou konzultovány též případové studie žáků se specifickými poruchami učení a chování, žáků nadaných a žáků ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí.
Kurz reflektivních dovedností napomáhá získat sebevědomí, sebedůvěru, sebejistotu, ale i schopnost kriticky posuzovat výkon vlastní i ostatních, být samostatný, autentický, originální.
Seminář se zaměřuje na následující témata:
Skupinová reflexe
Komplexní pedagogické a výukové situace
Kompetence k řešení autentických situací ve výuce