2. Utváření a výchova lidí
3. Podmínky výchovy
4. Cíle výchovy
5. Vztah subjektu a objektu výchovy jako oboustranně kultivující dialog
6. Prostředky výchovy
7. Průběh výchovy (proces utváření a výchovy charakteru)
8. Podstata pedagogického umění (činitelé, na kterých nejvíce závisí kvalita a účinnost výchovy)
9. Vzdělání a vzdělávání
10. Škola - nejvýznamnější výchovná a vzdělávací instituce
Contents:
\r\n1. Eudation as a science
2. Formation and education of people
3. Terms of education
4. Educational goals
5. The relationship of the subject and object of education as a mutually cultivating dialogue
6. Educational resources
7. The course of education (the proces of personality formation/education)
8. The essence of teaching art (factors on which depend on the quality and efficiency of education the most)
9. Education and training
10. School - the most important educational and training institution
1. Pedagogika jako věda2. Utváření a výchova lidí
3. Podmínky výchovy
4. Cíle výchovy
5. Vztah subjektu a objektu výchovy jako oboustranně kultivující dialog
6. Prostředky výchovy
7. Průběh výchovy (proces utváření a výchovy charakteru)
8. Podstata pedagogického umění (činitelé, na kterých nejvíce závisí kvalita a účinnost výchovy)
9. Vzdělání a vzdělávání
10. Škola - nejvýznamnější výchovná a vzdělávací instituce
Soubor přednášek nabízí podněty k tvůrčímu pedagogickému myšlení a jednání, koncepční návod k pedagogické tvorbě podložené znalostí věci a racionálním pojetím výchovy. Usiluje probudit přemýšlivost studentů/studentek, tedy přibližuje se výchově tázáním se po ní, kladením si otázek spíše než přebíráním hotových definic.