UNIT 1 – Inspiration 1A – Challenges: reading, vocabulary (describing qualities, synonyms, ways of looking) 1B – The ‘we’ generation: grammar (tense revision), listening 1C – Do the right thing: listening, vocabulary (words with self-), speaking 1D – Belief and commitment: reading, vocabulary (word analysis, qualities of a hero), grammar (Past Perfect Simple vs. Continuous) 1E – An article: writing (article), vocabulary (purpose and result)
UNIT 2 – The world around us 2A – The real education: reading, vocabulary (word analysis, nouns + prepositions, the natural world and outer space) 2B – Life on the edge: grammar (future tenses), listening 2C – Urban Stories: listening, vocabulary (antonyms: urban regeneration; urban landscape) 2D – Songlines: reading, vocabulary (adjective suffixes), grammar (future time clauses) 2E – Describing a place: writing (description), vocabulary (modifying adverbs with gradable and non-gradable adjectives)
Hlavním cílem výuky je rozvoj a zdokonalování jazykových kompetencí studentů s ohledem jak na přesnost, tak na plynulost projevu za využití stimulujících textů a aktivit. Studenti si obohacují slovní zásobu a upevňují znalosti gramatických struktur na pokročilé úrovni.