Při práci na repertoáru bude kladen důraz na samostatný osobitý přístup k přednesu písně a jejímu metodickému nácviku (tj. metodické řešení rozvoje pěveckých dovedností, např. rozšiřování hlasového rozsahu, rozvíjení kantilény, zlepšení artikulace atp.). Průběžně v semestru náročnější rozezpívání (melodie v pravé ruce, transpozice po půltónech, mimotonální dominanty) s vysvětlením významu jednotlivých cvičení. Rozezpívání odvozená z melodií písní, cvičení zaměřená na intonační problémy. Výběr, opakování a docvičování repertoáru k SZZ a k závěrečnému vystoupení.
Pěvecká teorie: nasazení tónů, rozvoj pěvecké rezonance, hlavový tón, plný tón, hlasové rejstříky. Pěvecká artikulace, vyrovnání vokálů, neutralizace vokálů. Vazba tónů, legato, tenuto, portamento, ripetuto. Hudební artikulace. Zásady české pěvecké výslovnosti.
The raise of students' active participation in class (mutual accompaniments of singing). While working on the repertoire, an independent personal attitude towards the song execution and its methodological mastering will be focused on.
The management of the requirements for the final performance will be dealt with.