Studenti 1. ročníku budou rozděleni do dvou sborů.
Ženská část bude zkoušet samostatně (sbormistryně Mgr. Jana Veverková) v úterý 15.20-16.50 v C12. Tento sbor je určen především těm mén ě zkušeným. Do sboru se mohou přihlásit i další zájemkyně z jiných oborů. Pokročilejším zpěvačkám doporučujeme členství v komorním sboru. Notový materiál zaslaný v příloze e-mailu po přihlášení do SISu si studentky samy vytisknou a nosí na každou zkoušku. Během semestru si osvojí zadané skladby zpaměti.
Repertoár ženského sboru: např. K. B. Kopřiva: Salve Regina, A. Dvořák: Čtyři zpěvy, J. Gallus: Pueri concinite. Výběr z úprav lidových písní, koledy. Část repertoáru společná se smíšeným sborem.
Podle možností další sborový materiál různých období a žánrů rozšiřující znalost základního repertoáru a rozvíjející pohotovost ve čtení sborových partů.
Muži z 1. ročníku budou členy smíšeného sboru, který vede doc. Marek Valášek.
Smíšený sbor zkouší v úterý 15.20-16.50 v C1.
Vystoupení smíšeného sboru v ZS: 14. 10. ve 14.00 kostel sv. Ignáce, Praha 2, 16. 11. a 7. 12. Karolinum.
Specifikum disciplíny spočívá v současném vzdělávání studentů různých ročníků, vybavených odlišnými stupni úrovně hudebních dovedností a mírou dosavadní sólové pěvecké nebo sborové praxe. Studium konkrétních skladeb umožňuje získat přehled o sborové literatuře určitého sborového seskupení a o zásadách její interpretace. Náplní předmětu je aktivní členství v některém z existujících fakultních sborů. Současně s výchovou sborového zpěváka předmět sleduje individuální zkušenost s interpretací konkrétních vokálních děl prováděných se sborem při různých příležitostech. Kromě pravidelné účasti na zkouškách a prokázání zvládnutí studovaného repertoáru je podmínkou k zápočtu i písemná recenze koncertů profesionálních sborových těles, dále pak podílení se na organizaci soustředění a na přípravě průvodního textu koncertního programu.
Komplexní výchova sborového zpěváka. Specifikum disciplíny spočívá v současném vzdělávání studentů různých ročníků, vybavených odlišnými stupni úrovně hudebních dovedností a mírou dosavadní sólové pěvecké nebo sborové praxe.
Studium konkrétních skladeb umožňuje získat přehled o sborové vokální literatuře určitého sborového seskupení a o zásadách její interpretace.