1/ Úvod do dané problematiky, náslech v předškolním zařízení. 2/ N áslech v ZŠ,nebo MŠ, kde je předmět DV jako samostatný předmětu. 3/ Náslech v ZŠ, nebo MŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů. 4/ Rozborová setkání s odborníky z praxe.
Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018 (Fond F 1).
Studenti absolvují několik náslechů u fakultních učitelů, kteří při své praxi využívají metody a techniky dramatické výchovy, nebo vyučují DV jako samostatný předmět.
Následně studenti společně reflektují náslechy na rozborovém semináři s danými učiteli a vedoucím praxe, předloží podrobné písemné záznamy z daných náslechů.
Studenti vypracují úvahu na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.