1. Muzeum a jeho funkce. Muzeum jako místo k učení. Koncept tří fází školní návštěvy muzea.
2. Objektové učení jako základní muzejně-didaktický přístup.
3. Exkurze do vybraného muzea - Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského,
4. Výukové cíle edukačních programů v muzeu. Příprava žáků na návštěvu muzea - možné školní aktivity a projekty.5. Exkurze do vybraného muzea - Muzeum hlavního města Prahy.
6. Pracovní list v muzea - ano nebo ne? Rozvinutí studentských nápadů a reflexí (didaktická analýza) - k zápočtové práci.
Kurz je zaměřen na teoretické i praktické představení spolupráce školy a muzea v kontextu primárního vzdělávání a muzejně edukační činnosti konkrétního muzea. Studenti se seznámí s muzeem jako výchovně-vzdělávací institucí.
V souvislostech současných vzdělávacích trendů a z hlediska konceptu tří fází školní návštěvy muzea budou hledat styčné plochy mezi edukačními cíli muzea a školy. V návaznosti na ně a na podkladě objektového učení budou promýšlet a vytvářet vlastní praktickou výukovou aktivitu a materiály.
Součástí kurzu jsou exkurze do vybraných muzeí.