1. Muzeum a jeho funkce. Muzeum jako místo k učení. Koncept tří fází školní návštěvy muzea.
2. Objektové učení jako základní muzejně-didaktický přístup.
3. Exkurze do vybraného muzea - Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského,
4. Výukové cíle edukačních programů v muzeu. Příprava žáků na návštěvu muzea - možné školní aktivity a projekty.5. Exkurze do vybraného muzea - Muzeum hlavního města Prahy.
6. Pracovní list v muzea - ano nebo ne? Rozvinutí studentských nápadů a reflexí (didaktická analýza) - k zápočtové práci.
The course is focused on theoretical and practical presentation of cooperation between school and museum in the context of primary education and museum education activities of a particular museum. Students will learn about the museum as an educational institution.
In the context of current educational trends and in terms of the concept of the three phases of a museum visit to the museum, they will look for the interface between the educational objectives of the museum and school. Following them, and based on object learning, they will think through and create their own practical learning activities and materials.
The course includes excursions to selected museums.