1. Dětský výtvarný projev - společensko-historický kontext odlišných názorových přístupů
2. Koncepce výtvarného vzdělávání - historické souvislosti a přehled specifických pojetíꓼ učitelovo osobní pojetí výuky
3. Vybrané pojetí, jeho teoretická a praktická reflexe: Metodické imlupsy (Ladislav Čarný a Daniel Fišer)
4. Vybrané pojetí, jeho teoretická a praktická reflexe: Mezi linií, barvou, tvarem a zajímavým námětem (Karla Cikánová)
5. Vybrané pojetí, jeho teoretická a praktická reflexe: Artefiletika (Jan Slavík)
6. Vybrané pojetí, jeho teoretická a praktická reflexe: Duchovní a smyslová výchova (Marta Pohnerová)
7. Vybrané pojetí, jeho teoretická a praktická reflexe: Choiced-Based Art Education(Teaching for Artistic Behavior) (Katherine Douglas a Diane Jaquit) - výtvarná výchova zaměřená na rozvoj uměleckých dovedností a autonomní tvorbu žáků
8. Vybrané pojetí, jeho teoretická a praktická reflexe: Diskursivní VV s antropologickým pojetím kultury (Marie Fulková)
9. Záverečná prezentace vlastních (studentských) pojetí výuky s ukázkou realizace praxe
V kurzu se studenti seznámí s historickým a současným pohledem na dětský výtvarný projev a jeho záměrné rozvíjení v systému všeobecného vzdělávání.
Studenti si prakticky vyzkouší některá pojetí výuky výtvarné výchovy na realizaci dílčích výtvarných úkolů, jejichž principy budou společně diskutovány a povedou k rozvoji vlastního pojetí výuky VV.