1. Cíle a obsah výtvarné výchovy
2. Výtvarný úkol a učivo Vv; didaktické kategorie, analýza obsahu, výtvarné řady a projekty
3. RVP ZV, ŠVP, kurikulární dokumenty; plánování výtvarného úkolu I.
4. Analýza výtvarného úkolu; tvořivost; plánování výtvarného úkolu II.
5. Standardy Vv; analýza učiva
6. Vizuální vnímání
7. Umění ve v ýtvarné výchově; interpretace uměleckého díla
8. Galerijní a muzejní edukace, metody a přístupy; příklady
9. Muzejní pedagogika; návštěva a analýza vzdělávacího programu
10.Reflexe a zpětná vazba ve Vv; formativní hodnocení
11. Hodnocení ve Vv; plánování výtvarného úkolu III.
Předmět Didaktika Vv je určen studentům, kteří se ve studiu nezaměřují na výtvarnou výchovu.
V návaznosti na kurikulární dokumenty vede k hledání průniků výtvarné výchovy s jinými předměty, jejichž obsahem jsou kulturní vzdělávání a umělecká tvorba. Podporuje i takovou podobu interdisciplinarity, kde umělecké zkoumání předmětů a jevů doplňuje vědecké poznání.
Ukazuje studentům možnosti zapojení vizuální kultury do obsahu výtvarné výchovy a možnosti zpřístupňování umění.
Učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů. V návaznosti na praxi ve školách učí studenty didakticky analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy. Předmět představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu – učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu.
V souvislosti s projektem Horizon AMASS budou studenti zkoumat otevřené formy kolaborativního umění, procesy umělecké tvorby a vizuální komunikaci a aktivně se na nich podílet.