- Informační společnost, informační technologie, informační gramotnost, vzdělávání v informační společnosti, informační výchova
- Informační zdroje, kompetence učitele a žáka, evaluace informačních zdrojů
- Média, media a komunikace, pedagogika médií
- Komunikace, pedagogická komunikace s ICT podporou
- Postavení a funkce ICT ve vzdělávání, využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, programech, charakteru technologie a různých etapách výuky
- Gender a ICT
- Projektová výuka, příklady projektové výuky s počítačovými technologiemi; distribuovaná výuka, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí
- Klasifikace a taxonomie didaktického software, zdroje software, nasazení výukového software, analýza didaktického software, evaluace výukového softwaru
- Ergonomie práce s počítačem
- Právní problémy používání software, Internet a právní hledisko
Posláním studijního předmětu PC5 Počítačová podpora výuky je seznámit studenty se základními způsoby využit í informačních technologií ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit studenty jako budoucí učitele na efektivní využití informačních technologií pro podporu výuky a učení.
Cíl předmětu spočívá v osvojení poznatků o významu a funkci počítačových technologií ve výuce a v procesu učení žáka, ve zvládnutí základních přístupů k využití programových prostředí a zhodnocení jejich specifik a funkčních možností a v návrhu postupů pro různé edukační situace. Obsahově se předmět zaměřuje na teoreticko-metodologické a praktické otázky související s možnosti využití počítače ve výuce a integrací ICT do vzdělávání, na projektovou výuku s využitím ICT, distribuovanou výuku a praktické ukázky využití ICT ve výuce a učení.