* Cíl kursu:
Seznámení s psychologickou problematikou nadání a nadaných dětí a získání vhledu do současných trendů a způsobů vzdělávání těchto dětí.
* Obsah kursu:
Kurs je tvořen třemi tématickými bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání a vývoj této problematiky v psychologii. Druhá část je věnována problematice osobnosti nadaných, výchovným a dalším problémům nadaných včetně poradenským otázkám. Seznamuje se základnímu variantami vzdělávání nadaných dětí. Třetí část má charakter informační a jejím cílem je poskytnout informace o časopisech, odborných společnostech a institucích, které se touto problematikou zabývají, možnostech př ípravy učitelů pro práci s nadanými dětmi a o příslušné literatuře.
Kurz tvoří tři tématické bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání, systémy péče o nadané děti v různých zemích a vývoj této problematiky v psychologii.
Druhý blok přednášek je věnován problematice osobnosti nadaných dětí, jejich problémům a poradenství pro nadané. V třetím jsou poskytnuty informace o odborných společnostech, které se touto problematikou zabývají na úrovni státní, evropské i celosvětové, o možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými a o odborné literatuře v této oblasti.