1. Rozvoj klíčových didaktických dovedností studenta učitelství. 2. Rozvoj schopnosti studenta diagnostikovat vlastní pedagogickou činnost. 3. Rozvoj sebereflektivních schopností studenta. 4. Uvést studující do pochopení podstaty a významu cílené spolupráce s fakultním učitelem v průběhu pedagogické praxe.
Obsah kurzu
Teoretická část 1. Učitel, učitelská profese. 2. Didaktické dovednosti učitele, dovednostní struktura začínajícího učitele - studenta učitelství. 3. Soudobé teorie vzdělávaní s důrazem na pedagogicke strategie učitelů. 4. Pedagogická komunikace s důrazem na rozvíjení komunikativních dovedností.
Praktická část 1. Mikrovyučování zaměřené na rozvoj didaktických dovedností studenta učitelství. 2. Sebereflexe studenta, jeho sebepojetí vzhledem k nárokům pedagogické praxe (zaměřeno zvláště na didaktické dovednosti). 3. Pedagogicke výstupy na fakultních školách s následnými rozbory za účasti fakultních učitelů.
Témata kursu je možné doplnit a rozšířit podle zájmu studentů např. o téma Metodologie práce studenta na fakultní škole,
Možnosti využití některých diagnostických metod při pedagogické praxi.