Semináře pro tento předm ět se otevírají za předpokladu, že se na ně přihlásí minimálně 5 studentů. Katedra pedagogiky podle potřeby otevře další semináře, sledujte nástěnku katedry ve 2. patře.
Na základě systematických teoretických východisek a poznatků z odborné pedagogické literatury vytvořit základy pedagogického myšlení, jednání a postojů budoucích učitelů.
Obsah kurzu
Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese.
- Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka.
- Metodologie práce studenta na fakultní škole:
- hospitace, rozbory, besedy, diskuse,
- první asistentská praxe.
- Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. Projektování na různých úrovních práce učitele.
- Aplikace výzkumných technik :
- sociometrie, řízený rozhovor, anamnéza, diagnostické techniky.
- Hodnocení žáka.
- Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím.
- Samostatná výuková a výchovná činnost studenta, hodnocení této činnosti, sebehodnocení.