Charles Explorer logo
🇨🇿

Souvislá pedagogická praxe I

Předmět na Pedagogická fakulta |
O02302030

Sylabus

Souvislá pedagogická praxe I. se koná na zakladních školách vždy během března a v dubna s tím, že studenti vykonají praxi v obou studijních předmětech.To znamená, že student absolvuje 14 dní praxe. Náplní práce v předmětu biologie je provést 10 hospitačních náslechů v hodinách fakultních učitelů a 10 hodin vlastních výstupů. Plánování: Praxe se plánuje několik měsíců předem, škola je přednostně vybrána za seznamu fakultních škol Pedf.UK., může být vybrána i z jiných škol.

Oborový didaktik připraví pro fakultního učitele na ZŠ formulář "Dohoda o provedení práce", který je podkladem pro finanční ohodnocení. Realizace: Studenti konají praxi jednotlivě nebo ve dvoučlenných skupinách pod vedením fakultních učitelů.

Posluchači prováději hospitace s rozborem hodin u fakultních učitelů (10 hodin). Samostatné vyučovací výstupy jsou doporučeny v celkovém počtu 10 hodin.

Součástí samostatných výstupů je vyhledávání a studim literatury, studium pedagogické dokumentace,pořizování záznamu z hospitací, písemné přípravy na samostatné výstupy a záznamy z dalších činností. Náměty na sledování mimovyučovací práce ve školách během souvislé praxe: pedagogická rada, provozní porada, zájmové kroužky, doučovací hodiny, dozory učitelů o přestávkách a v jídelně, účast v kulturně vzdělávací činnosti školy,spolupráce školy a rodiny, třídní schůzky.

Hodnocení studentů: V písemném hodnocení provedeném fakultním učitelem se u studenta hodnotí: celkový přístup k učitelství a vztah k dětem,odborná připravenost, komunikativní dovednosti,řídicí schopnosti,diagnostické dovednosti, příprava na vyučování a účast v mimovyučovací činnosti školy. Praxe se uzavírá zápočtem.

Anotace

Během souvislé pedagogické praxe si studenti prověří svůj celkový přístup k učitelství,vztah k dětem, odbornou připravenost, komunikativní dovednosti,řídicí schopnosti,diagnostické dovednosti a sebereflexi. Je to velmi důležité období pro rozhodování posluchače, zda setrvá ve školství.

Studijní opory:rozhovor s lektorem, rozbory hospitací a odučených hodin, odborná literatura, internet, video, power point,přednášky a literatura z kurzů Didaktika I a Didaktika II

Hodnocení: individuální, kolokviální, seminární práce, aktivita při řešených problémech bšěhem hospitací a výstupů, hodnocení vrozených vlastností pro výkon učitelského povolání, kompenzace