1. Prostudování zadané literatury a učebnicových řad českého jazyka pro 2.-5. roč.
ZŠ se zaměřením na jazykovou a komunikační výchovu. 2. Konfrontace alespoň 3 učebnicových řad z hlediska podávaného lingvistického obsahu a jeho didaktického zpracování. 3.
K očekávaným výstupům v RVP v uvedených výchovách vymezit bloky učiva v jednotlivých jazykových plánech a podrobně učivo uvést v jednotlivých položkách, příp. v didaktické posloupnosti jednotlivých kroků uvnitř vymezených bloků učiva, aby bylo zřejmé, kde a na co učitel 2. stupně navazuje. 4. Sociální a mentální zralost žáka přecházejícího na 2. stupeň ZŠ, rozsah a kvalita jeho znalostí a dovedností v českém jazyce nabytých na 1. stupni ZŠ vzhledem k potřebám jeho komunikační praxe a dalšího studia v předmětu český jazyk i dalších předmětů.
Specifics of the Czech didactics in teaching children of younger school age. Problems of transition from the first grade to the second grade of the primary school.
Psychodidactics of the school subject Czech language. Language game in the Czech lesson.
Suitable motivational methods, didactic techniques and goals according to the age of children. Organization of group work.