1. Prostudování zadané literatury a učebnicových řad českého jazyka pro 2.-5. roč.
ZŠ se zaměřením na jazykovou a komunikační výchovu. 2. Konfrontace alespoň 3 učebnicových řad z hlediska podávaného lingvistického obsahu a jeho didaktického zpracování. 3.
K očekávaným výstupům v RVP v uvedených výchovách vymezit bloky učiva v jednotlivých jazykových plánech a podrobně učivo uvést v jednotlivých položkách, příp. v didaktické posloupnosti jednotlivých kroků uvnitř vymezených bloků učiva, aby bylo zřejmé, kde a na co učitel 2. stupně navazuje. 4. Sociální a mentální zralost žáka přecházejícího na 2. stupeň ZŠ, rozsah a kvalita jeho znalostí a dovedností v českém jazyce nabytých na 1. stupni ZŠ vzhledem k potřebám jeho komunikační praxe a dalšího studia v předmětu český jazyk i dalších předmětů.
Nástroje rozvíjení komunikačních dovedností a ovládání kultivovaného vyjadřování během základní školy; evidence vlastních zkušeností z výuky ČJ; návaznost výuky češtiny na primární školu, výukové metody a přístupy k překonávání již existujících potíží žáka i učitele při výuce a učení; souvislost probíraných jazykových jevů a dorozumívání; minilekce k tématům výuky; hodnocení práce žáků vzhledem k potřebám žáka i k požadavkům RVP; vztah mezi rozumovou, mravní a estetickou složkou ve výuce.