Cíl a obsah:
-Úvod do didaktiky cizích jazyků.
-Poslání, cíle a obsah výuky CJ a francouzštiny jako cizího jazyka zvláště. Nové pohledy na potřebu CJ vzdělávání, výchova k evropské sounáležitosti. Spole čný evropský referenční rámec pro jazyky, Evropské jazykové portfolio.
- Teoretické základy didaktiky CJ: pedagogická, psychologická a lingvistická východiska.
- Metodologie a hlavní metodické směry v historii CJ vyučování: gramaticko-překladová, přímá, zprostředkovací, audioorální, audiovizuální (SGAV), komunikativní přístup.
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu:
Prostudovat doporučenou literaturu k zadaným tématům a úspěšně napsat závěrečný test.
Teoretické základy didaktiky cizích jazyků, pedagogická, psychologickâ a lingvistickâ východiska. Typologie metod v historii cizojazyčného vyučování se zaměřením na francouzský jazyk.