Vzájemný vztah řečových dovedností a jazykových prostředků. Vztah mezi cíli a obsahem - charakteristika obsahu výuky.
Jazykové a komunikativní dovednosti. Jazykové prostředky. Tematicko-funkční zaměření výuky. Problematika výběru učiva jako soustavy jazykových prostředků navzájem souvisejících a navzájem podmíněných. Stanovení a principy výběru gramatického a lexikálního minima. Výstupní úrovně jednotlivých stupňů škol - problematika zajištění návazné výuky.
Komunikativní orientace v současném pojetí výuky CJ (futurologické a humanizační aspekty v současném pojetí výuky).
Pojem kompetence lingvistická, sociolingvistická, sociokulturní a studijní. Prezentace a fixace učiva. Základní metodick á pravidla spojená s ovojováním CJ. Etapy osvojování. Typologie cvičení. Charakteristika vyučovacího procesu a vyučovací jednotky z hlediska učebních činností žáků a učitele. Typy, struktura a organizační formy cizojazyčné vyučovací hodiny.
Diferenciace a individualizace výuky, autonomie učebních činností žáků. Význam evaluace (kontrola, korekce a hodnocení). Chápání "chyby" v souč. pojetí a v různých lingvodidaktických školách.
Semináře jsou orientovány na rozvoj praktických dovedností především v oblasti metodických postupů.