- podstata dramatické výchovy, vznik dramatické výchovy ve světě i v Čechách
- metody, organizační formy dramatické výchovy
- hledání sebe - své jedinečnosti
- hledání druh ého - seznamování se, schopnost spolupráce s druhým
- hledání svého místa ve skupině
- souhra ve dvojici, souhra ve skupině - důvěra, tvořivost
- práce s informací - vysílání, přijímání
- jak získat a udržet pozornost žáka
- práce se slovem - intonace, barva hlasu, temporytmus, důraz, pauzy
- dramatizace dané předlohy
- možnosti využití hry ve vyučování
Dramatická výchova je osobnostně sociální a umělecký rozvoj osobnosti prostřednictví dramatického umění. Základním pojmem tohoto předmětu je slovo dramatická. Vychází z řeckého slova "drán", které se překládá: "jednat, konat". Dramatická výchvoa je výchova jednáním k jednání.
Student vysoké školy se v seminářích praktickou formou s přiměřenou mírou teoretického výkladu učí základům interpersonálního jednání, skupinovému a problémovému vyučování, práci s dramatizací předlohy, ale také stavbě vyučovac í hodiny či práci s problémovými žáky.