- Seznámení se s obsahem kurzu.
- Teoretická průprava.
- Role médií v demokratické společnosti.
- Podstata a působení mediální komunikace.
- Charakteristické prvky.
- Ekonomické, sociální a psychologické determinanty.
- Veřejnoprávní a soukromá média.
- Etické aspekty.
- Působení médií na mládež.
- Pozitivní a rizikové faktory.
- Fiktivní a reálné násilí v médiích.
- Působení reklamy.
- Analýza mediáln ích produktů.
* Výstupní požadavky:
- seminární práce nebo výzkumná zpráva
- schopnost hodnotit a využívat media s ohledem na jejich působení
- schopnost analyzovat reklamu, zpravodajství, mediální kauzy a využití ve vyučovacím procesu
- zvládání teoretické a praktické stránky problematiky
Seznámení se s fungováním a využitím médií a prostředků masové komunikace ve společnosti se zřetelem k jejich působení na děti a mládež a školní prostředí. Poznávání principů mediální a masové komunikace, analýza mediálních produktů, působení reklamy, struktura zpravodajství, pozitivní využití a kritické hodnocení.