Didaktická problematika vyučování ruštině v české škole. Rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností. Vyučování a učení slovní zásobě, gramatice, zvukové a grafické / pravopisné / stránce jazyka.
Vyučování ruštině v sociokulturním kontextu. Řízení vyučovacího procesu.
Kontrola a hodnocení výsledků. Humanistické aspekty vyučování ruštině.
Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu.
Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice cizích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.